بیان چند روش برای حل مشکل دانلود نشدن فایل به واسطه ارور فایروال

بیان چند روش برای حل مشکل دانلود نشدن فایل به واسطه ارور فایروال-وبسایت سوفوس
دسته بندی: مقالات

ممکن اس در راستای دانلود با برنامه IDM با ارور هایی رو به رو شوید که از جمله این ارور ها به خطا فایروال مربوط می شود و همین موضوع نیز می تواند مانع از دانلود فایل گردد. ما در این مطلب قصد داریم به بیان چند روش برای حل مشکل عدم دانلود فایل به واسطه ارورفایروال، بپردازیم.

چگونگی رفع مشکل فایروال اینترنت دانلود منیجر

فایروالی که بر روی کامپیوتر شما فعال می باشد، می تواند از دانلود فایل با اینترنت دانلود منیجر جلوگیری کند. در نهایت، نمی توانید فایل مد نظر خود را دانلود کنید و با اروری حاوی جمله Permission denied please check your firewall settings  مواجه خواهید شد.ارور idm از فایروال

حل مشکل پیغام دادن Internet Download Manager به دلیل فایروال

به منظور حل مشکل عدم دانلود فایل با اینترنت دانلود منیجر، به قسمت Options و پس از آن بر روی سربرگ Proxy/Socks وارد شوید و گزینه No proxy/socks را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن proxy در idm

 

روش دیگر برای حل مشکل دانلود منیجر، تغییرات در تنظیمات فایروال می باشد. هر یک از آنتی ویروس های موجود، روش خاص خود را دارند که شما می توانید با چک کردن سایت آن ها، متوجه دستورالعمل آن گردید.

از سویی دیگر، شما می توانید فایروال را به گونه موقت حذف نمایید. توجه داشته باشید که تنها امر غیر فعال کردن آن کفایت نخواهد کرد، چرا که فایروال غیرفعال نیز می تواند دانلود را مسدود نماید.

همچنین بخوانید: چرا باید از فایروال استفاده کنیم؟

نهایتا به منظور انجام تنظیمات فایروال، دانلود با IDM آن را حذف و پس از آن، سیستم خود را خاموش و مجدد روشن نمایید. همچنین به جهت رفع مشکل عدم دانلود از سوی IDM، بهتر است حواستان باشد که حالت Airplane فعال نباشد.

در صورتی که همچنان مشکلی وجود دارد و نمی دانید علت آن چیست، فایل اجرایی IDM به نام IDMan.exe را پیدا کنید، معمولا محل قرار گیری این فایل در قسمتی است که IDM را نصب نموده اید. اغلب لازم است شما به درایو C، فولدر Program Files و پس از آن به پوشه Internet Download Manager وارد شوید.

فایل نصبی را به اسم IDMan.exe ،تغییر نام دهید و برای باری دیگر آن را اجرا کنید. پس از آن سعی کنید چیزی را دانلود نمایید که به منظور رفع ارور فایروال دانلود منیجر، به Start وارد شوید، بعد از آن قسمت Settings ، در نهایت قسمت Control Panel و به Firewall Windows وارد شوید.

خاموش کردن فایروال ویندوز

 

در بعضی موارد میبایست در ابتدا به Network and Internet Connection و بعد از آن به قسمت Firewall Window وارد شوید. نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که در قسمت سر برگ General نباید گزینه ای با عنوان Do not allow exceptions option را فعال کنید.فعال کردن فایروال ویندوز

 

پس از آن به قسمت سر برگ Exceptions بروید، تیک مربوط به Internet Download Manager  را فعال نمایید.غیرفعال کردن فایروال idm

 

چنانچه که شما این گزینه را نمی بینید، بر روی Add Program بزنید و بعد از آن نیز گزینه Internet Download Manager را پیدا کرده و انتخاب کنید.

اضافه کردن idm به فایروال ویندوز

 

در صورت لیست نبودن این برنامه، می توانید با کلیک بر روی گزینه Browse و یافتن IDMan.exe، آن را در فیلد افزوده و ok را بزنید.

ارور idm برای دانلود

رفع ارور Permission denied، در IDM با فعال سازی Run as an administrator

شما نیز به منظور رفع مشکلات در دانلود منیجر در ویندوز 10، میبایست بر روی آیکون IDM راست کلیک نمایید و بر روی Properties کلیک کنید. پس از آن با مراجعه به سر برگ Compatibility به منظور رفع ارور دانلود منیجر؛ در زمان دانلود، تیک گزینه مربوط به Run as an administrator را فشار دهید.

رفع ارور فایروال IDM از طریق غیرفعال سازی سرویس ها

به منظور رفع ارور فایروال IDM، در ابتدا دکمه های ترکیبی Win+R را با هم بگیرید، سپس در باکس، عبارت msconfig را تایپ نمایید و با مراجعه به سربرگ Startup، تیک عبارت Hide all Microsoft services  را فشار دهید.

سپس با کلیک بر روی عبارت Disable all، کافی است Apply و ok را بفشارید. حال سیستم خود را مجددا ریست نمایید.

غیرفعال کردن سرویس های ماکروسافتدر پایان

دوستان عزیز، امیدوار هستیم که شما با مطالعه این مطلب ما به پاسخ سوالات خود در زمینه حل مشکل عدم دانلود فایل به واسطه ارور فایروال دست یافته باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید فایروال سخت افزاری سوفوس می توانید به برای مشاوره رایگان و دریافت دمو فایروال به بخش مشاوره خرید در سایت مراجعه نمایید.