بهترین فایروال سخت افزاری 2022 از نگاه گارتنر

رتبه سوفوس در گارتنر
دسته بندی: اخبار برچسب ها :

فایروال سخت افزاری چیست؟

فایروال های یکی ابزار امنیتی می‌باشند که بر ترافیک ورودی و خروجی شبکه بر اساس قوانین ازپیش‌تعریف‌شده، نظارت دارند. فایروال‌ها می‌توانند بسته‌های داده غیرمجاز را شناسایی و مسدود کرده و تنها به ترافیک مجاز اجازه ورود به شبکه را دهند. فایروال‌ها که در دو نوع کلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یا هر دو موجود هستند، اولین مکانیزم دفاعی در برابر بدافزارها، ویروس‌ها و مهاجمانی هستند که سعی دارند به شبکه و سیستم‌های داخلی سازمان راه یابند.

یکی از انواع فایروال‌ها، فایروال‌های سخت‌افزاری می‌باشند که این نوع از فایروال‌ها دستگاه‌های فیزیکی هستند که هر کدام سیستم عامل مخصوص خود را دارند. آن‌ها به‌عنوان دروازه‌ای بین شبکه‌های داخلی و اینترنت عمل می‌کنند. فایروال‌های سخت‌افزاری برای سازمان‌هایی که دستگاه‌های زیادی در یک شبکه دارند مناسب می‌باشند. در حالی که این فایروال‌ها ترافیک غیرمجاز را قبل از رسیدن به نقاط پایانی مسدود می‌کنند، در برابر حملات درون شبکه ای امنیتی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین، ترکیبی از فایروال‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند حفاظت بهینه از شبکه سازمان را فراهم آورد.

مزیت فایروال سخت‌ افزاری نسبت به فایروال نرم‌افزاری

تفاوت بین فایروال سخت افزاری و نرم افزاری این است که فایروال سخت افزاری برای اجرا و پیاده‌سازی روی دستگاه فیزیکی خودش اجرا می‌شود در حالی که فایروال نرم‌ افزاری نیاز به ماشین دیگری برای اجرا دارد.

به طور مثال فایروال ویندوز همراه با سیستم عامل ویندوز می‌باشد و می‌توانند روی هر سخت افزار سازگار با این سیستم عامل اجرا شود.

مزایای فایروال سخت افزاری

فایروال‌های سخت‌افزاری که به‌عنوان لوازم فیزیکی مستقر می‌شوند، در مقایسه با فایروال‌های نرم‌افزاری، مزایای متعددی را ارائه می‌کنند، از جمله:

امنیت پایدار

فایروال های نرم افزاری نصب شده بر روی رایانه های مختلف، همگی می توانند به طور متفاوتی پیکربندی شوند. مگر اینکه سازمانی بتواند پیکربندی امنیتی ثابتی را پیاده سازی و اجرا کند، فایروال های نرم افزاری ممکن است غیرفعال شوند یا سطوح امنیتی متفاوتی داشته باشند. از سوی دیگر، فایروال سخت افزاری، از تمام دستگاه هایی که توسط آن محافظت می شوند، محافظت ثابتی را فراهم می کند.

حفاظت مستقل

یک فایروال نرم افزاری معمولا روی کامپیوترها و سیستم‌ها شده اجرا می شود. این بدان معنی است که برای اجرا منابعی را اشغال می کند که در غیر این صورت می تواند برای اهداف دیگر استفاده شود. فایروال سخت افزاری بر روی سخت افزار خود اجرا می شود، که افزایش حجم ترافیک یا الزامات امنیتی بر عملکرد سیستم های محافظت شده تأثیر نمی گذارد.

مدیریت ساده

با یک فایروال نرم افزاری، هر رایانه و یا سیستم باید به صورت جداگانه پیکربندی، مدیریت و آپدیت شود تا محافظت قوی در برابر تهدیدات سایبری ایجاد کند. از سوی دیگر، فایروال سخت افزاری، وسیله‌ای است که از کل شبکه محافظت می‌کند. هر گونه به روز رسانی یا تغییر پیکربندی که مورد نیاز است می تواند یک بار اعمال شود و فوراً برای همه دستگاه های محافظت شده توسط فایروال اعمال می شود.

امنیت بهبود یافته

فایروال سخت افزاری به جای تکیه بر منابع کامپیوتری که در آن نصب شده است، بر روی سخت افزار اختصاصی خود اجرا می شود. این می تواند به محافظت از آن در برابر حملاتی که برای سوء استفاده از سیستم عامل اصلی یا برنامه های در حال اجرا در کنار آن طراحی شده اند کمک کند.

دید متمرکز

اجرای فایروال های نرم افزاری مستقل بر روی هر دستگاه در شبکه یک سازمان به این معنی است که تیم امنیتی یا فاقد دید کامل شبکه است یا باید تلاش بیشتری برای جمع آوری و جذب اطلاعات از همه دستگاه های مختلف انجام دهد. فایروال سخت افزاری تمام نظارت و ورود به سیستم شبکه را در یک دستگاه متمرکز می کند.

سوفوس بهترین فایروال سخت افزاری از دید گارتنر

گارتنر، یکی از معتبرترین مؤسسات بین‌المللی ارزیابی محصولات فناوری اطلاعات است که نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در زمینه های مرتبط با فناوری به طور متناوب منتشر می کند.

راهنمای خرید فایروال سخت افزاری، مقایسه فایروال های موجود در بازار

گارتنر نشان Peer Insights Customers’ Choice را بر اساس نظرات کاربران متخصص به سازندگان برتر محصولات حوزه مورد بررسی اعطا می‌کند.

برای کسب چنین نشانی توسط یک محصول، می‌بایست حداقل ۵۰ نظر تخصصی با میانگین امتیاز ۴٫۲ – از ۵ – و یا بالاتر در بازه زمانی تعیین شده به این مؤسسه اعلام شده باشد.

شرکت سوفوس در سال 2022 با کسب نزدیک به 600 نظر تخصصی موفق به دریافت نشان Peer Insights Customers’ Choice 2022 از مؤسسه گارتنر در بخش فایروال‌های شبکه شد.

این شرکت نیز در سال میلادی گذشته نیز موفق به کسب نشان Peer Insights Customers’ Choice در حوزه Endpoint Protection Platforms شده بود.

بر اساس گزارشی که گارتنر در بهار امسال آن را منتشر کرد در بازه‌ای ۱۸ ماهه صدها متخصص مستقل در نظرسنجی محصولات فایروال شرکت کردند که امتیاز شرکت سوفوس از نگاه این متخصصان به طور میانگین ۴.۷ از ۵ بوده است.

فایروال سخت افزاری سوفوس یکی از بهترین فایروال‌ها 2022 از دید و نظر کاربران در گارتنر است برای مشاهده امتیازهای دیگر فایروال‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

نصب و راه‌اندازی آسان، قابلیت‌های جامع رقابتی و یکپارچگی بالای محصولات فایروال سوفوس همراه با خدمات پشتیبانی عالی این شرکت از عوامل مؤثر در کسب این امتیاز درخشان و دریافت نشان Peer Insights Customers’ Choice بوده است.

نظرات کاربران در مورد سوفوس

همچنین در این لینک زیر نظر و بارخورد متخصصان در خصوص فایروال‌های سوفوس مطالعه است.

محصولات سوفوس، حفاظتی قدرتمند را همراه با کارایی بالا حتی برای پرترافیک‌ترین شبکه‌ها فراهم می‌کند. از جمله قابلیت‌های بی‌نظیر فایروال‌های سخت افزاری سوفوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افشای ریسک‌های پنهان – فایروال‌های سوفوس ریسک‌های مخفی را از طریق انواع داشبوردها و گزارش‌های بصری و جامع بهتر از سایر رقبا افشا می‌کنند.

مسدودسازی تهدیدات ناشناخته – فایروال‌های سوفوس با بررسی‌های سریع و بهینه مبتنی بر TLS و مجموعه‌ای از قابلیت‌ها حفاظتی پیشرفته که به‌سادگی هم قابل مدیریت هستند  تهدیدات ناشناخته را سریع‌تر، ساده‌تر و مؤثرتر از سایر فایروال‌ها مسدود می‌کنند.

واکنش خودکار به رخدادها – دیواره های آتش سوفوس با بکارگیری ویژگی Synchronized Security و تکیه بر قابلیت بی‌نظیر Sophos Security Heartbeat به‌صورت خودکار اطلاعات تهدید را با محصولات امنیت نقاط پایانی این شرکت که بر روی سرورها و ایستگاه‌های کاری سازمان نصب هستند همسان کرده و نسبت به آن تهدید واکنشی مؤثر نشان می‌دهند.

بتازگی نیز شرکت سوفوس SFOS v19 را ارائه کرده که فایروال‌های این شرکت را مجهز به نوآوری‌ها و ویژگی‌هایی خاص و بی‌نظیر می‌کند. جزییات سیستم عامل SFOS v19 در لینک زیر در دسترس است:

عرضه نسخه جدید Sophos firewall OS ورژن 19

با خرید فایروال از سایت sophosfirewall.ir از گارانتی تعویض و خدمات پشتیانی ویژه بهره مند شوید.