تنظیمات فایروال ویندوز ده چگونه است؟

تنظیمات فایروال ویندوز ده چگونه است؟ -وبسایت سوفوس
دسته بندی: مقالات

فایروال که نام دیگر آن دیواره آتش است، سیستمی می باشد که به منظور جلوگیری از دسترسی بدون جواز به یک شبکه ای خصوصی، طراحی شده است.در این مقاله به بررسی تنظیمات فایروال ویندوز ده پرداخته ایم.

فایروال را می توان به دو شیوه اجرا نمود؛ فایروال های نرم افزاری software firewall و یا سخت افزاری hardware firewall و یا ترکیب از هر دو موارد نام برده شده. فایروال به ویژه برای پیشگیری از دسترسی بدون اجازه کاربران اینترنت، به کامپیوترها و شبکه ها قابل استفاده است.

ما چگونه می توانیم از فایروال ویندوز ده استفاده نماییم

در کلیه کامپیوتر ها، ویندوز فایروال قرار داده شده است تا از سیستم عامل در برابر عواملی چون هکر ها، ویروس ها و اقسام بد افزارها محافظت به عمل آورد. همچنین این سیستم از اقداماتی نامناسب از سوی کاربران مانند پاک نمودن غیر عمد نرم افزار بدون بهره گیری یا تغییر تنظیمات مهم سیستم عامل جلوگیری می کند.

کلیه ویژگی های یاد شده در نسخه های پیشین ویندوز در اختیار بوده است و فایرال ویندوزبه عنوان قسمتی از ویندوز بوده و در نسخه هایی مانند ویندوز XP، ویندوز ۷، ویندوز 8 و ویندوز 10 یافت می شود.

ویژگی های نام برده شده به گونه پیش فرض فعال می باشند. مسئولیت فایروال ویندوز، حفاظت از کامپیوتر، داده ها و نیز هویت کاربر می باشد و در پس زمینه کامپیوتر به گونه ای تمام وقت به فعالیت می پردازد.

اما فایروال ویندوز چه می باشد؟ و به چه دلیل ضروری است؟ به منظور درک بهتر و دقیق تر این موضوع بهتر است به یک مثال اشاره نماییم. به عبارتی فایروال یک دیواره می باشد که به گونه ای خاص به منظور توقف و یا جلوگیری از انتشار شعله های موجود و یا در حال پیشروی آتش طراحی شده است.

هنگامی که تهدید آتش سوزی به فایروال نزدیک می شود، دیوار آتــش به فایروال نزدیک شده و با باقی ماندن در جای خود، از آن چه که در قسمت پشتی قرار دارد، محافظت می کند. مسئولیت فایروال ویندوز نیز همین می باشد، البته با این تفاوت که آن هم بر روی داده ها کار می کند.

از جمله مسئولیت های فایروال ویندوز، وارسی بسته های داده ای می باشد که وارد و یا خارج می گردد، برای نمونه؛ وب سایت ها و ایمیل ها به سیستم وارد شده و تصمیم می گیرند که آیا این حرکت داده خطرناک می باشد یا خیر.

چنانچه داده ها قابل پذیرش تلقی شوند، اجازه عبور به آن ها داده می شود. حال آن که داده هایی که برای ثبات سیستم یا اطلاعات، تهدیدی جدی باشند؛ مسدود می گردند. فایروال به عبارتی یک خط دفاعی می باشد، درست مانند فایروال های فیزیکی.

چگونه و به چه علت به فایروال ویندوز دسترسی پیدا کنیم

چه هنگام به باز نمودن فایروال و یا دیواره ویندوز آتش نیازمند خواهیم بود؟ چگونه می توانیم فایروال ویندوز را باز کنیم؟ فایروال ویندوز، حاوی تنظیمات متعددی می باشد که می توانیم آن را پیکر بندی کنیم.

به عنوان مثال؛ می توان شیوه عملکرد فایروال را تنظیم نمود، به این صورت که چه چیزهایی را بلوک کند و به چه موضوعاتی اجازه اجرا را دهد. برنامه را می توان به گونه ای دستی مسدود کرد، برنامه ای که به شکل پیس فرض مجاز و قانونی می باشد که نمونه ای از آن می توان microsoft tips را نام برد و هنگامی که این برنامه ها را مسدود می کنیم، به عبارتی آنها را در حالت غیر فعال قرار می دهیم.

همچنین می توان از یک سو به برنامه هایی اجازه رد و بدل داده را بدهیم که به صورت پیش فرض مجاز نمی باشند و این موضوع اغلب در برنامه های نصب گردیده و غیر پیش فرض اتفاق می افتد که آی تون نمونه ای از آن است، چرا که ویندوز به منظور اجازه نصب و یا عبور داده، به اجازه شما نیاز دارد.

از سوی دیگر می توان فایروال ویندوز را به گونه ای کامل غیر فعال نمود. چنانچه بخواهیم از یک بسته امنیتی کامل بهره گیریم، برای مثال برنامه های آنتی ویروسی مانند MacAfee می توانیم فایروال ویندوز را از حالت فعال خود برداریم.

چنانچه که شما نیز مایل هستید فایروال ویندوز را غیر فعال نمایید و یکی از برنامه های امنیت سیستم را نصب کنید، بایستی در ارتباط با شیوه ی غیر فعال نمودن فایروال ویندوز، اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید.

▪ چگونه و به چه علّت به فایروال ویندوز دسترسی پیدا نماییم! -وبسایت سوفوس

 

▪ چگونه و به چه علّت به فایروال ویندوز دسترسی پیدا نماییم! -وبسایت سوفوس

▪ چگونه و به چه علّت به فایروال ویندوز دسترسی پیدا نماییم! -وبسایت سوفوس