مقایسه سوفوس با رقبا

مقایسه دستگاه های سوفوس با رقبا
دسته بندی: اخبار برچسب ها :

بررسی و مقایسه ویژگی‌های فایروال‌های موجود در بازار

هنگام مقایسه فایروال‌ها و انتخاب آن، در کنار ویژگی‌های امنیتی و کنترلی، باید چندین عامل و پارامتر دیگر را نیز در نظر گرفت. پس از بررسی بخش‌های قبلی و شناسایی حداقل نیازهای شبکه خود، از جداول زیر جهت ارزیابی و مقایسه راهکارهای امنیتی مختلف استفاده کنید تا مشخص شود کدامیک از آنها نیازمندی‌های شبکه شما را برآورده می‌کند. البته، شما همچنین می‌توانید بعداً هر قابلیت و گزینه دیگری را جهت رفع نیازمندی‌های خاص شبکه سازمان خود اضافه کنید.

در ادامه به معرفی و مقایسه ویژگی‌های شاخص فایروال‌های سوفوس، سیسکو، فورتی نت، سونیک وال و واچ گارد خواهیم پرداخت.

سیستم پیشگیری از نفوذ نسل بعدی (Next-Gen)

هنگام انتخاب و مقایسه فایروال، بایستی علاوه بر توجه به نیازهای فعلی شبکه سازمان، نیازمندی‌های آینده آن را نیز به علت افزایش تقاضا در نظر گرفت. همه کاربران چندین دستگاه دارند و تعداد فزاینده‌ای از خدمات به سمت بکارگیری بسترهای ابری می‌روند و این امر تقاضای بی‌سابقه‌ای را برای پهنای باند شبکه و توان عملیاتی فایروال ایجاد می‌کند. لذا بایستی راهکاری را انتخاب کنید که توسعه (Scalability) آسان را برای شبکه شما فراهم می‌کند و در عین حال با نیازهای در حال تغییر و ویژگی‌هایی نظیر در دسترس بودن بالا و تقسیم بار ترافیک اتصالات متعدد  WAN (WAN Link Balancing)، جهت افزونگی و بهره‌وری بالا سازگار باشد. لذا به دنبال فایروال‌هایی با فناوری بهینه‌سازی کارایی مانند FastPath باشید که ترافیک شناخته شده را از طریق پشته (Stack) فایروال در مسیر سریع قرار می‌دهد تا کارایی فایروال را افزایش دهد.

سیستم پیشگیری از نفوذ نسل بعدی در محصولات سوفوس با ارائه ویژگی‌های کلیدی نظیر رمزگشایی و پایش ترافیک  TLS و فناوری هوش مصنوعی، محافظتی پیشرفته در برابر انواع حملات مدرن ایجاد می‌کند. به این ترتیب، جهت محافظت از کاربران و برنامه‌های کاربردی در شبکه، فراتر از منابع سنتی سرور و شبکه عمل می‌نماید.

NEXT-GEN FIREWALL FEATURES

WatchGuard Firebob

SonicWall

NSa

Fortinet FortiGate

Cisco Meraki

Sophos

XG

check
check
check

Firewall Rule and Web Policy Test Simulato

check
check

Dual Antivirus Engines

check
check

FastPath Packet Optimization

check
check
check
check
check

Intrusion Protection System

check
check
check

نسبی

check

Application Control

check

Synchronized App Control
(using Endpoint telemetry)

check
check
check

Shadow IT Cloud App Visibility

check
check
check

Block Potentially Unwanted
Applications (PUAs)

check
check
check
check
check

Web Protection and Control

check
check
check
check

Web Keyword Monitoring and Enforcement

نسبی

check

User and App Risk Visibility
(User Threat Quotient)

check
check
check
check
check

Filtering of HTTPS Data

check

IPS engine
only

check

SSL Inspection Mode – TLS
1.3 Version Support

بر اساس جدول بالا فایروال سوفوس سری XG دارای کامل ترین امکانات (Next-Gen) در مقایسه با دیگر فایروال ها می باشد همچنین فایروال سیسکو مدل Meraki دارای کمترین امکانات است.

محافظت در برابر تهدید پیشرفته

این گزینه، موجب شناسایی سریع پیچیده‌ترین تهدیدات و حملات امروزی و پاسخ‌دهی فوری به آنها می‌شود. حفاظت چندلایه تهدیدات را بطور آنی شناسایی می‌کند و قابلیت  Security Heartbeat پاسخ فوری به تهدیدات را ارائه می‌دهد.

ADVANCED THREAT PROTECTION

WatchGuard Firebob

SonicWall NSa

Fortinet FortiGate

Cisco Meraki

Sophos XG

check
check
check
check
check

Advanced Threat Protection

check

+1Box *

check

Compromised System Detection

check

+1Box *

check

Compromised System Isolation

check
check

Lateral Movement Protection

check
check
check
check
check

Sandboxing

در این بخش از مقایسه فایروال سوفوس و واچ گارد دارای کامل ترین امکانات برای محافظت سریع در برابر حملات پیچیده می باشد.

محافظت از ایمیل و سرورهای وب

این ماژول دارای فناوری‌هایی همچون ضد‌هرزنامه،DLP  و رمزگذاری جهت محافظت از ایمیل مبتنی بر بسترهای ابری می‌باشد. در عین حال علاوه بر فراهم نمودن دسترسی ایمن به سرورها، سرورهای وب و برنامه‌های کاربردی تجاری را در برابر انواع مختلفی از حملات مقاوم‌سازی می‌کند.

SERVER AND EMAIL PROTECTION

WatchGuard Firebob

SonicWall NSa

Fortinet FortiGate

Cisco Meraki

Sophos XG

+1Box *

+1Box *

check

Full-Featured WAF

+1Box *

+1Box *

check

Complete Email: Antivirus,
Anti-Spam, Encryption, DLP

در مقایسه فایروال‌های سوفوس با سیسکو، فورتی نت، سونیک وال و واچ گارد ویژگی محافظت در برابر ایمیل و سرورهای وب تنها در محصولات سوفوس به صورت داخلی موجود است و در دیگر رقبا باید برای فعال کردن آن باید از افزودنی ها استفاده شود.

 

اتصال کاربران/ دفاتر و شعب راه دور

خواه اولویت شما اطمینان از حداکثر زمان اتصال خطوط SD-WAN، اتصال ایمن کاربران راه دور یا محافظت از شبکه در یک سازمان در حال رشد باشد، فایروال باید در کنار عملکرد عالی، طیف متنوعی از رابط‌های پرسرعت داخلی و ماژول‌های اتصال اضافی را ارائه دهد، به گونه‌ای که بتوانید آن‌ها را متناسب با محیط پویای خود تنظیم کنید. از این رو، قابلیت‌های شبکه‌‌سازی هنگام خرید فایروال جدید از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که فایروال شما از گزینه‌های مسیریابی، قابلیت‌های SD-WAN، فایروال مبتنی بر Zone، NAT، VLAN، لینک‌های متعدد WAN با مسیریابی SD-WAN، failover و failback پشتیبانی می‌کند.

بکارگیری فایروالی با قابلیت SD-WAN یکپارچه، شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر اتصال سایت‌های راه دور، برنامه‌ها و داده‌ها را با قیمتی بسیار کمتر از MPLS به اشتراک بگذارید. اگر چندین مکان راه دور کوچک دارید، فناوری‌هایی مانند SD-WAN، اتصال ایمن آن‌ها به شبکه مرکزی را آسان و مقرون به صرفه می‌سازند.

VPN سایت به سایت یکی دیگر از اجزای حیاتی هر فایروال می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که فایروال بعدی شما شامل تمام اتصالات VPN استاندارد و مورد نیاز است و بررسی نمایید چه گزینه‌های دیگری جهت اتصال آسان کاربران به منابع داخلی و ایمن‌سازی سایت‌های راه دور شما ارائه می‌شود. مطمئن شوید که این گزینه‌های دیگر، به روشی آسان قابل استفاده باشند.

همچنین امروزه Wireless به عنصری اصلی در هر شبکه تبدیل شده است، بنابراین فایروالی را جهت خرید انتخاب نمایید که با داشتن یک کنترلر بی‌سیم با امکاناتی جامع، امکان پیکربندی طیف گسترده‌ای از شبکه‌های بی‌سیم سازمانی، مهمان یا پیمانکاران را به سرعت و به راحتی فراهم ‌کند. تنها در این صورت است که از اعمال و اجرای سیاست‌های امنیتی سازگار با ترافیک بی‌سیم و سیمی شبکه خود همراه با اتصال امن و سریع برخوردار خواهید شد.

CONNECTING USERS/REMOTE OFFICES

WatchGuard Firebob

SonicWall NSa

Fortinet FortiGate

Cisco Meraki

Sophos XG

check
check
check

No SSL VPN

check

IPSec and SSL VPN

check
check
check
check
check

Wireless Mesh Networks

check

Plug and Protect Remote
Office Security (RED)

check
check
check
check
check

SD-WAN

سهولت در بکارگیری و پیاده‌سازی

هنگام تحقیق و انتخاب فایروال بعدی برای کسب و کار خود، نه تنها توپولوژی و زیرساخت فعلی شبکه را مدنظر داشته باشید بلکه نیازمندی‌ها و زیرساخت احتمالی آن را در سال‌های آینده، در نظر بگیرید. فایروالی را انتخاب کنید که گزینه‌های استقرار آن بسیار منعطف باشد و هم در محل (درون سازمان) و هم در بسترهای ابری قابلیت پیاده‌سازی را داشته و ابزارهای مدیریتی مناسب هر نوع پیاده سازی را ارائه ‌دهد. لذا از آنجایی که پیکربندی و نگهداری فایروال می‌تواند آسان یا در مواقعی بسیار دشوار باشد، به دنبال محصول و سازنده‌ای باشید که تمرکز آن بر ساده‌تر نمودن راه‌اندازی و آسان کردن مدیریت روزانه فایروال باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که موجب صرفه‌جویی در زمان شده و اغلب نادیده گرفته می‌شود، این است که مطمئن شوید کاربران می‌توانند به خودشان کمک کنند. به دنبال فایروالی باشید که یک پورتال سلف سرویس ایمن (Self-service Portal) برای دانلود کاربران VPN و مدیریت قرنطینه ایمیل آنها به راهبران امنیتی و مدیران فناوری اطلاعات ارائه دهد.

از طرفی قابلیت ادغام راهکارهای امنیتی IT، روشی نسبتاً جدید و بسیار موثر برای همگام‌سازی امنیت است و امروزه به یکی از نیازهای کلیدی برای بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است. سازنده‌ای را در نظر بگیرید که دارای فناوری پیشرو در فایروال‌ها و سایر حوزه‌های امنیتی فناوری اطلاعات مانند نقاط پایانی، سرور، رمزگذاری و حفاظت از تلفن همراه است. دارا بودن قابلیت مذکور به محصولات مختلف امنیت شبکه و نقاط پایانی، این امکان را می‌دهد تا به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند. ادغام راهکارهای امنیتی IT، مزایای قابل توجهی نظیر حفاظت هماهنگ، شناسایی فوری سیستم‌های آلوده در شبکه، توانایی کنترل برنامه‌های پیشرفته و پاسخ خودکار از طریق جداسازی سیستم‌های آلوده تا زمان اتمام عملیات پاکسازی را دارد.

عدم پایش و نظارت دقیق فعالیت شبکه و عدم ارائه گزارش‌دهی مناسب نیز یکی از معایب اصلی برخی از فایروال‌های امروزی است. مطمئن شوید که فایروالی را بر می‌گزینید که دارای قابلیت گزارش‌دهی کامل و چندگانه از تهدیدها، کاربران، برنامه‌های کاربردی و فعالیت وب و … را همراه با قابلیت‌های ذخیره‌سازی، زمان‌بندی و ارسال متمرکز گزارشات فراهم می‌کند و در صورت نیاز سطح پایش فایروال را در داشبورد و در سراسر مناطق مهم فایروال بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که بهره‌مندی از دیگر قابلیت‌‌های خاص گزارش‌گیری به دیگر امکانات امنیتی لیسانس فایروال نیز، وابسته است (مثلاً گزارش‌‌های وب وابسته به لیسانس حفاظت از وب و برنامه‌های کاربردی می‌باشد).

EASE OF DEPLOYMENT AND USE

WatchGuard Firebob

SonicWall NSa

Fortinet FortiGate

Cisco Meraki

Sophos XG

No SW

No SW

No SW

HW Only

check

Flexible Deployment (HW,SW,VM,IaaS)

check
check
check

Integrates with Other IT Security
Products (e.g. Endpoint)

check

Synchronized Security in Discover
(TAP) Mode Deployments

+1Box *

+1Box *

+1Box *

check

Free Historical Reporting

نسبی

check
check

Free Central Management

check
check
check
check

Central Management for Partners

check
check
check

User Self-Serve Portal