حفـاظـت از شـبکه‌های بی‌سـیم با تجهیزات Access Point + Sophos

حفـاظـت از شـبکه‌های بی‌سـیم با تجهیزات Sophos Access Point + Sophos Firewall
دسته بندی: اخبار

با استفاده از Firewall Sophos به عنوان یک Wireless Controller، شبکه بی‌سیم خود را به سادگی راه‌اندازی کرده و مدیریت مرکزی و امنیت شبکه بی‌سیم را بصورت  یکپارچه،  تجربه کنید. تجهیزات Access Point شرکت Sophos بطور خودکار توسط Sophos Firewall راه‌اندازی شده و کاربران شبکه بی‌سیم از امنیت Firewall بهره‌مند می‌شوند.

با استفاده از این امکان، صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت و هزینه راه‌اندازی شبکه بی‌سیم شده و ترکیب امکانات امنیتی یکپارچه
Sophos Firewall با مدیریت مرکزی شبکه بی‌سیم، یک شبکه امن و مطمئن را ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی سریع و خودکار

راه‌اندازی تجهیزات Access Point ظرف چند دقیقه انجام می‌شود. نیازی به انجام تنظیمات بر روی تک تک تجهیزات Access Point نیست. آنها نشانی IP خود را از DHCP دریافت کرده، Firewall را در شبکه یافته و تنظیمات خود را از Firewall دریافت می‌کنند. هـر یک از این تجهیزات در Firewall شناسایی شده و می‌توان آن را فعال یا غیرفعال کرد.

تنوع مدل‌های Access Point

مـدل‌های مختلف Sophos Access Point امکان پیـاده‌سازی انـواع سناریوهای شبکه بی‌سیم را ارائه می‌دهند. مـدل AP15 برای شبکه‌های کوچک، AP55 برای شبکه‌های متوسط و AP100 برای شبکه‌های بزرگ. مدل‌های AP15C، AP55C و AP100C با قابلیت نصب روی دیوار یا سقف، تنوع مورد نیاز را برای راه‌اندازی انواع شبکه بی‌سیم فراهم می‌آورند. مدل AP100X نیز پوشش شبکه بی‌سیم را در محیط‌های باز و خارج از ساختمان تامین می‌کند.

ارائه Guest WiFi و کنترل دسترسی BYOD

با استفاده از امکان Wireless Hotspot، به راحتی می‌توان دسترسی به اینترنت را بدون نگرانی از دسترسی غیرمجاز به شبکه داخلی برای میهمانان فراهم کرد. می‌توان پهنای باند مصرفی آنان را مدیریت کرد، یا دسترسی به اینترنت را با Web Filtering کنترل کرد.

امنیت Firewall برای شبکه بی‌سیم

برای جلوگیری از دستـرسی غیرمجاز به شبکه بی‌سیم، از قوی‌ترین استـانـداردهـای Authentication/Encryption مانند WPA2-Enterprise و IEEE 802.1X بـرای کنتـرل ورود به شبکه بی‌سیم استفاده می‌شود. تجهیزات Access Point تمـام تـرافیک شبـکه بی‌سیم را بطور مستقیم به Firewall منتقل کرده و به این ترتیب دسترسی از شبکه بی‌سیم به سایر نواحی شبکه و بالعکس، بطور کامل توسط Firewall کنترل می‌شود. برای امنیت بیشتر، امکان Authentication شبکه بی‌سیم با سرویس‌هایی مانند RADIUS نیز پشتیبانی می‌شود.