بازیابی باج افزارها چگونه است؟

بازیابی باج افزارها چگونه است؟ -وبسایت سوفوس
دسته بندی: مقالات

احتمالا شما نیز با بازیابی باج افزار و یا بازیابی اطلاعات رمز نگاری شده به واسطه ی Ransom Ware ها آشنا هستید. در صورتی که شما نیز با Ransom Ware و یا باج افزارها و نیز ویروس های باج گیر رو به رو شده اید و نمی توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید، مــا نگرانی شما را درک می کنیم و به شما پیشنهاد می دهیم که برای رفع مشکل خود تا پایان با ما همراه باشید

اهمیت و ضرورت بازیابی باج افزارها

حملات  و کد نمودن فایل ها و اطلاعات و نیز در یک دیدگاهی کلی اینکریپشن، به واســطه ی باج افزارها مشکلی رو به رشد برای کاربران کامپیوتر و نیز مدیران دیتا سنتر و ادمین سرورها می باشد. هر مورد آلودگی به Ransom Ware به سهولت می تواند میلیون ها تومان خسارت در پی داشته باشد. تهدیدهای صورت گرفته از سال 2016 رو به افزایش بوده است. از این رو ما تصمیم گرفتیم که بیشتر مسئله بازیابی باج افزارها را مورد بررسی قرار دهیم. قطعا در زمان مواجه با باج افزارها شما به فایل ها و اطلاعات خود نیازمند خواهید بود اما پرداخت باج به خالق باز افزارها نمی تواند انتخاب خوب و موثری باشد و باید به بازیابی آن پرداخت.

بازیابی اطلاعات از باج افزارها چگونه است؟

باج افزارها و نیز بازیابی باج افزارها مِن جمله داغ ترین موضوعات روز در حیطه ی فناوری اطلاعات، امنیت اینترنت و نیز داده ها محسوب می شود. هم اکنون کاربران خانگی و نیز شرکت ها و نهادها همگی مورد هدف باج افزارها هستند. اکنون سوالی که مطرح می شود این است که هنگامی  یک کامپیوتر آلوده می شود، آیا شــانسی در راستـــای بــازیابی اطلاعات با ارزش بدون پرداخت باج وجود دارد؟ پاسخ مثبت است، البته کاربران خود نمی توانند این امر را انجام دهند. یک علّت وجود دارد، آن هم این است که اگر داده های رمز نگاری شده پاک شود و یا خراب شود، در آن صورت آن بهترین متخصصین بازیابی داده ها هم نخواهد توانست کمکی به شما بکنند.

اما در صورتی که باج افزارها داده ها را رمز نگاری نموده و ذخیره کرده باشند، شانسی در راستای بازیابی داده ها از باج افزارها وجود خواهد داشت و متخصصان می توانند داده هایی را که به واسطه ی Ransom Ware و یا باج افزارها و یا آنکه ویروس های باج گیر در هر گونه ذخیره ساز اطلاعات مانند هارد دیسک، دسکتاپ، لپ تاپ، سرور  و … که از دست رفته است را بازیابی کنند.

مراحل بازیابی باج افزارها

Ransom Ware  که یک برنامه و یا ویروس مخرب می باشد با رمز نگاری، رسانه های ذخیره شده قربانی دسترسی به داده ها را متوقف خواهد نمود. پس از آن کاربر را با یک پیام و تقاضا پول که اغلب به طریق یک ارز دیجیتال مانند بیت کویین است آگاه می سازد که چنانچه قربانی پرداخت ننماید، داده ها همانند همیشه رمز نگاری گردیده و بدون استفاده باقی خواهد ماند.

 

در این قبیل شرایط که قصد پرداخت باج درخواستی را ندارید متخصصان می توانند شما را یاری رسانند. مراحل بازیابی باج افزارها توسط متخصصین به شرح زیر است:

  • معین ساختن قابلیت بازیابی باج افزار

بعضی از برنامه های باج گیر مشاهده می شود که از شیوه های رمز نگاری قدیمی استفاده می کنند. بعضی دیگر نیز از تکنیک های رمز نگاری هم اکنون شکسته گردیده اند استفاده می کنند. اما برخی از باج افزارها از کلیدها و سورس کدها نیز بازیابی شده اند و بعضی نیز بعد از دستگیر گردیدن باجگیران امکان رمزگشایی را خواهند داشت. با این وجود، در بخش اعظمی از موارد، رمز گذاری و نیز بازیابی باج افزار حتی ضمن یک باج افزار خاص هم فرق دارد.

  • رمز گشایی نمودن فایلها

در مرحلۀ ارزیابی باید معین شود که آیا یک کلید و نیز رمزگشایی برای آلودگی باج افزاری سامانه های شما وجود دارد  یا می توان آن را ایجاد کرد؟ در صورتی که رمزگشایی امکان پذیر باشد، می شود روند بازیابی باج افزار را با اطمینان خاطر پیش برد. به گونه ای که سیستم شما را به حالت آماده به کار خود برگردد. اما در برخی مواقع امکان دارد که یک گونه از فایل های موجود و یا برخی از فایل اهمیت بیشتری داشته باشند و در راستای بازیابی در الویت کار قرار بگیرند.

  • ▪ مراحل بازیابی باج افزارها چگونه است؟-وبسایت سوفوس

    • سخن پایانی

      با توجه به موارد ذکر شده و ویژگی هایی که باج افزارها دارند به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از اتخاذ تصمیم در این زمینه به خوبی فکر کنید. سپس در راستای بازیابی باج افزارها اقدام کنید و این کار را به متخصصین این حوزه بسپارید تا بتوانید فایل ها و اطلاعات خود را به خوبی بازیابی کنید .

     

 

و در پایان-وبسایت سوفوس

 

و در پایان-وبسایت سوفوس