سیستم های فایروال

سیستم های فایروال
دسته بندی: مقالات

سیستمهای فایروال به طور کلی در دستگاههای میزبان یا در قسمتهای خاصی از شبکه مانند نقاط ورود و خروج پیکربندی شده اند تا اطمینان حاصل شود که فعالیتهای مخرب مانند نفوذ به شبکه و سیستم انجام نمی شود. همانطور که قبلاً بحث کردیم ، سرقت فیزیکی آسان تر و احتمال موفقیت بیشتر است زیرا امنیت منطقی در قالب واحدهای IPS ، فایروال و نرم افزار DLP سرقت اطلاعات را بسیار دشوار می کند. از آنجا که اکثر فایروال ها (و سایر دستگاه های امنیتی) با پیکربندی محدود کننده به مشتری ارسال می شوند و شما را مجبور می کنند آنچه را که نیاز دارید باز کنید ، احتمالاً پیکربندی اشتباه رخ می دهد. با این حال ، آنها این کار را انجام می دهند و این چیزی است که هکرها به دنبال افشای آن هستند. ، یک دیوار آتش معمولی مبتنی بر میزبان (مانند Microsoft Windows Firewall) می تواند طوری پیکربندی شود که دسترسی به یک سیستم را مسدود کرده و دسترسی مهاجم به سرقت اطلاعات را دشوار کند. حملات آنلاین و حملات از راه دور دشوار است زیرا فایروال دسترسی را مسدود یا محدود می کند و شما را از تلاش آگاه می کند. با این کار ، تا زمانی که فایروال فعال باشد ، از بسیاری از تلاش ها برای نفوذ به سیستم جلوگیری می شود. به درستی پیکربندی شده است و تنظیم شده است تا در صورت بروز نقض ، شما را به روز کند.

سخت افزار فایروال یک دستگاه فیزیکی یا مجموعه ای از دستگاه های فیزیکی است که به عنوان اولین خط دفاعی برای یک شبکه کامپیوتری عمل می کند. یک مثال سخت افزاری فایروال سخت افزاری یک روتر است که معمولاً در اکثر خانوارهای دارای اتصالات Wi-Fi Fibernet استفاده می شود.سیستم های فایروال به طور کلی در دستگاههای میزبان یا در قسمتهای خاصی از شبکه مانند نقاط ورود و خروج پیکربندی شده اند تا اطمینان حاصل شود که فعالیتهای مخرب مانند نفوذ به شبکه و سیستم انجام نمی شود. همانطور که قبلاً بحث کردیم ، سرقت فیزیکی آسان تر و احتمال موفقیت بیشتر است زیرا امنیت منطقی در قالب واحدهای IPS ، فایروال و نرم افزار DLP سرقت اطلاعات را بسیار دشوار می کند. از آنجا که اکثر فایروال ها (و سایر دستگاه های امنیتی) با پیکربندی محدود کننده به مشتری ارسال می شوند و شما را مجبور می کنند آنچه را که نیاز دارید باز کنید ، احتمالاً پیکربندی اشتباه رخ می دهد. با این حال ، آنها این کار را انجام می دهند و این چیزی است که هکرها به دنبال افشای آن هستند.

 

FIREWALL HARDWARE چیست؟

 

دیوارهای سخت افزار مختلف

فروشندگان فایروال سخت افزاری زیادی وجود دارد. نوع سخت افزار و فروشنده بستگی به الزامات یک سازمان دارد.

 

بهترین FIREWALL سخت افزار

 

CSF چیست؟فایروال نرم افزاری CSF

CSF مخفف ConfigServer Security & Firewall یک فایروال می تواند به صورت رایگان روی توزیع های لینوکس نصب شود فایروال یک  نرم افزاری قدرتمند می باشد.دلیل محبوب شدن این فایروال ها این است که مدیریت بیشتر محتوای سرور مثل مدیریت پورت ها، مدیریت کانکشن ها، مدیریت پروژه ها و … است.

 

نحوه نصب و پیکربندی فایروال سرور پیکربندی (CSF) در اوبونتو

به طور معمول ، یک فایروال سخت افزاری به عنوان یک واحد با نرم افزار اختصاصی از پیش نصب شده در منبع ارائه می شود. این امر انتخاب را پیچیده تر می کند زیرا نیازی به انتخاب بسته نرم افزاری سازگار جداگانه برای اجرای سخت افزار نیست. در حالی که برخی از سخت افزارهای فایروال بر روی سیستم عامل های عمومی مانند لینوکس کار می کنند ، اکثر فایروال ها دارای سیستم عامل های اختصاصی خود هستند که به طور خاص طراحی و پیکربندی شده اند تا نرم افزار مربوطه را اجرا کنند. این یک مزیت امنیتی بزرگ است زیرا سیستم عامل های کلی ممکن است دارای آسیب پذیری هایی باشند که هکرها می توانند از آنها برای دفاع از سیستم استفاده کنند.

 

مزایای یک FIREWALL سخت افزاری

یک فایروال سخت افزاری به سخت افزار متکی است تا عملکرد فیلتر بسته داده ها را برای امنیت اطلاعات انجام دهد. مزایای اصلی فایروال سخت افزاری عبارتند از:

1- سخت افزاری این است که تاخیر را کاهش می دهد

2- پهنای باند آن افزایش یافته

3- یک فایروال سخت افزاری می تواند اتصال وی پی ان را اجرا کند. این امر سطح بالاتری از رمزگذاری و امنیت را برای شبکه به ارمغان می آورد. این امکان دسترسی به کاربران مجاز را حتی در هنگام مسافرت یا کار از خارج فراهم می کند.