قوانین در فایروال inbound و outbound

در فایروالinbound و outbound تفاوت
دسته بندی: مقالات برچسب ها :

قوانین در فایروال inbound و outbound ، چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ به بیان ساده، قوانین فایروال ورودی، شبکه را در برابر ترافیک ورودی از اینترنت یا سایر بخش‌های شبکه مانند اتصالات غیرمجاز، بدافزار و حملات  سرویس (DoS) محافظت می کند. قوانین فایروال خروجی از ترافیک خروجی مانند درخواست‌ها به وب‌سایت‌های مشکوک یا خطرناک، اتصالات VPN و سرویس‌های ایمیل، مانند پروتکل دفتر پست نسخه 3، پروتکل دسترسی به پیام‌های اینترنتی و پروتکل انتقال ایمیل ساده محافظت می‌کند.

درحالی‌که یک فایروال منفرد معمولاً هر دو عملکرد را انجام می‌دهد، مهم است که بفهمیم ترافیک ورودی و خروجی چیست و همچنین تفاوت بین قوانین فایروال ورودی و خروجی و مزایا و معایب هر یک از آنها مهم است.

ترافیک ورودی در مقابل ترافیک خروجی

شبکه‌های سازمانی دارای ترافیک ورودی و ترافیک خروجی هستند. درخواست‌های ورودی از طرف‌های خارجی، مانند کاربر با مرورگر وب، سرویس‌گیرنده ایمیل، سرور یا درخواست‌های سرویس ساز برنامه‌ای مانند FTP و SSH یا تماس‌های API به سرویس‌های وب سرچشمه می‌گیرند.

از سوی دیگر، درخواست‌های خروجی از داخل شبکه سرچشمه می‌گیرند که برای سرویس‌هایی در اینترنت یا خارج از شبکه است. فایروال ها معمولاً برای جلوگیری از ورود ترافیک ورودی به شبکه طراحی می شوند، اما می توانند از دریافت ترافیک خروجی توسط اتصالات خارجی نیز جلوگیری کنند.

قوانین در فایروال inbound و outbound
قوانین در فایروال inbound و outbound

تفاوت بین قوانین فایروال ورودی و خروجی

پیکربندی فایروال‌ها می‌تواند مربوط به تجارت، شبکه و ریسک خاص باشد، بنابراین، برای مثال، پیکربندی فایروال یک کسب‌وکار تولیدی، احتمالاً با فایروال یک ارائه‌دهنده خدمات ابری متفاوت خواهد بود. قوانین در فایروال inbound و outbound ، قابل تنظیم پورت‌ها، سرویس‌ها و آدرس‌های IP خاص را قادر می‌سازد به داخل یا خارج متصل شوند.

ترافیک ورودی از خارج از شبکه سرچشمه می گیرد، در حالی که ترافیک خروجی از داخل شبکه سرچشمه می گیرد. گاهی اوقات، یک دستگاه فایروال اختصاصی یا یک سرویس ابری خارج از سایت، مانند یک دروازه وب امن، برای ترافیک خروجی به دلیل فناوری‌های فیلتر تخصصی لازم استفاده می‌شود. چنین سیستم هایی اغلب عملکردهای هدفمندی مانند فیلتر کردن محتوا برای ایمیل یا مرور وب را انجام می دهند. آنها اغلب به سرویس دایرکتوری کسب و کار مانند Active Directory و Lightweight Directory Access Protocol متصل می شوند. بنابراین می توانند دسترسی، فیلتر کردن و گزارش را بر اساس حساب شبکه هر کاربر ارائه دهند. سایر سیستم‌های فایروال به دنبال بدافزارهای خروجی و تهدیدات مرتبط با امنیت، از جمله جستجوی DNS برای میزبان‌هایی هستند که تهدیدکننده یا حتی در لیست مسدود هستند.

قوانین در فایروال inbound و outbound
قوانین در فایروال inbound و outbound

استفاده از قوانین فایروال خروجی

درحالی‌که مدیریت ترافیک خروجی سطح معینی از پیچیدگی را به یک محیط وارد می‌کند، در حال تبدیل‌شدن به یک رویکرد امنیتی شبکه محبوب است. اغلب، فایروال‌های خروجی ترافیک برنامه‌ها را مختل می‌کنند، جریان کاری کسب‌وکار را مختل می‌کنند و کاربران را ناراحت می‌کنند، مگر اینکه مدیران به پیکربندی قوانین فایروال به‌گونه‌ای توجه کنند که به‌جای اینکه مانع کار شود، به پیکربندی قوانین فایروال توجه زیادی داشته باشند. با خرید فایروال سوفوس اختلالی در جریان کسب‌وکار شما به وجود نخواهد آمد.

بااین‌حال، در موارد خاص، ممکن است کسب‌وکارها نیاز به فیلترکردن ترافیک خروجی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، قوانین فایروال خروجی می‌تواند در محیط‌های قفل شده که رفتار شبکه را تا سطوح میزبان، برنامه و پروتکل کنترل می‌کنند، مفید باشد. متناوباً، برخی از فناوری‌های پیشگیری ازدست‌دادن داده‌ها ممکن است به قوانین فایروال خروجی برای محافظت از اطلاعات خاص روی میزبان نیاز داشته باشند.

تجزیه‌وتحلیل و کنترل ترافیک خروجی اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا تیم‌های امنیتی به دنبال جلوگیری از نفوذ داده‌های حساس یا سایر فعالیت‌های مخرب شامل بدافزار یا حملات DoS از تهدیدات داخلی هستند.

قوانین در فایروال inbound و outbound
قوانین در فایروال inbound و outbound

استفاده از قوانین فایروال ورودی

بسیاری از سازمان‌ها سال‌هاست که برای محافظت از فایروال ورودی استفاده می‌کنند. قوانین فایروال ورودی برای محافظت از سیستم‌های شبکه داخلی در برابر تهدیدات خارجی خدمت می‌کنند. آنها می‌توانند در محیط شبکه، مکان‌های شعبه یا حتی در داخل قرار گیرند و بخش‌بندی و حفاظت بیشتر شبکه را فراهم کنند. قوانین فایروال ورودی باهدف حفظ چیزهای بد و دست‌نخورده نگه‌داشتن چیزهای ایمن مطابقت دارد.

قوانین فایروال ورودی و خروجی نه‌تنها به پیکربندی سیستم، بلکه نظارت بر ناهنجاری‌های سیستم نیز نیاز دارند. حتی امن‌ترین فایروال‌ها نیز می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. بدون منابع داخلی لازم، آموزش محصول، دانش امنیتی برای مدیریت محیط فایروال شما، یک گزینه عالی این است که به یک ارائه‌دهنده خدمات امنیتی مدیریت شده ( MSSP ) برون‌سپاری کنید. داشتن یک منبع اختصاصی مانند MSSP نظارت بر امنیت شبکه در شبانه‌روز، اغلب بهترین راه برای به‌حداقل‌رساندن خطرات مرتبط است.

نتیجه‌گیری

در بررسی تفاوت بین inbound و outbound در فایروال، این نتیجه گرفته شد که فایروال ورودی یا همان inbound، از شبکه در برابر داده‌های ورودی مانند اتصالات غیرمجاز و بدافزارها محافظت می‌کند، درحالی‌که

فایروال خروجی یا outbound از شبکه در برابر داده‌های خروجی مانند سرویس‌های ایمیل و vpnها محافظت می‌کند.